1 юни 2011 г.

забележителности разни

Този доста кратък опис на екскурзията на Хинови-Баракови из източните щати ще служи главно за да ни напомня какво видяхме и кои места посетихме. Екскурзията имаше три етапа: 1) преди завършването в Джорджтаун, 2) след него докато цялата група беше заедно, и 3) отделни пътешествия на двете семейства. Оставям някои имена на Английски, защото не знам точно как да ги нашиша, а и за да се намират по-лесно из гугъл ако ги търсите.

През първия етап разгледахме някои паметници и музеи във Вашингтон, които се намират на Мола (в този случай мола са зелените площи в центъра на града, малко на север от които се намира Белия Дом, а не магазини). Нямахме много време да им отделим, но влязохме в музеите на Американската история където имаше изложени тоалети на първите дами, на Индианците, и на Космонавтиката, както и в скулптурната градина. На следващия ден отидохме до Анаполис, столица на щат Мериленд, който се намира на западния бряг на залив Чесапийк. Качихме се на едно корабче и пътувахме два часа през залива до музей на морската култура от региона (Chesapeake Bay Maritime Museum, St. Michael’s). Този музей се оказа доста впечатляващ, имаше интересни изложения за различните рибарски занаяти и за съоръженията за навигация. Върнахме се пак с корабчето и се разходихме из центъра на Анаполис.

След това потеглихме към Ниагара, като на път се спряхме в парк Югиогени в Пенсилвания. Там се намира и имението на сем. Кауфман проектирано от Франк Лойд Райт (Fallingwater) . Много е красиво и внушително. Един благ старец ни беше гид и ни разказа детайли за вилата и връзката между семейството и архитекта. След като се респектирахме от мащабите на това богатство продължихме на север през оргомен природен резерват (Allegheny National Forest). При преминаването от ПА в щат Ню Йорк пътищата се влошиха осезаемо. Добрахме се до хотела близо до Ниагара и се съединихме с Попови. На следващия ден въпреки хладното време разлгледахме водопадите, които са невероятно големи и мощни. Не минахме в Канада, но се нагледахме на водни пръски и каскади. Разделихме се с Попови след това, и на връщане към Вашингтон спряхме в Милърсбърг да разгледаме местните забележителности и да вечеряме с Доналд.

Втория етап беше най-кратък, отведе ни на юг от столицата, из щат Вирджиния. Посетихме град Линчбърг за да се информираме за местните атракции. След това се качихме до един паметник на десанта в Европа през втората световна война, но изпуснахме работното време на вилата на Джеферсън (осмоъгълна сграда, голяма мъка че не я видяхме!). В Неделя отделихме цял ден на авиационно шоу, където видяхме най-различни самолети и изтребители в действие. Най-различни маневри ни показаха, само дето беше много топло и слънцето не ни пощади.

По време на третия етап Баракови отидоха в Ню Йорк да се нагледат на лудница и мегаполис. Ние продължихме да въртим из района, като се отправихме към полуостров между залива Чесапийк и Атлантическия океан - Делмарва, така му викат защото се намира в три щата (познайте кои са, или погледнете на карта!). След набег из необложените от данък магазини се пуснахме по Атлантическиа му бряг. Спряхме, и някои се потопихме в океана, в Rehoboth Beach и Oceаn City. В този район главните забележителности са природни – ако не ти стигат изгреви и залези над водата от двете ти страни, има резервати по цялото протежение на брега. Посетихме Assateague Island, островен резерват където живеят подивели преди години коне на пясъчните дюни. Разбрахме, че посредством специална система държат стадата между 80 и 100 броя, за да не опасат всички растения в ущърб на другите животни и самите дюни.

След тези морски приключения се завърнахме във убийствения климат на Вашингтон (местността е блатна, през лятото трудно се диша, а летния сезон явно вече започна защото все е над 30 градуса). Посетихме имението на самия именник, което се намира на юг от града. Много за гледане има там, от къщата, градините, земеделските съоръжения, до музейните експонати за живота му. Даже има актьори в костюми, които пресъздават атмосферата от време оно. Въобще, пипната работа, както се казва. Освен това посетихме един парк на река Анакостия със лилиеви градини и друг посветен на екзотични дървета, където разгледахме само частта със бонзаите. Страшни дръвчета, и много от тях, че дори цъфнали! Стигнахме дори до зоологическата градина (не беше мнго трудно, аз живея до нея), но ни запра гръмотевична буря и не я разгледахме много подробно.

Това беше – непосредствено преди тръгването се разходихме и из “стара” Александрия, която също има крайбрежна улица на река Потомак. По-интересна се оказа бившата фабрика за торпеда, която от 1974 година е превърната в център на изкустватата.